4 تكنيك سئو در فروشگاههاي اينترنتي

۲ بازديد

زمانيكه صحبت از سئو و بهينه سازي سايت مي شود سايت هاي فروشگاهي نسبت به ديگر سايت ها يك مزيت و يك سختي دارند. مزيت اين قبيل سايت ها در بهينه سازي صفحات اين است كه در سايت هاي فروشگاهي امكان و وسعت پياده سازي مسائل سئو بيشتر است اما سختي آن ناشي از تعداد محصولات و صفحات است كه كار را زمان بر و خسته كننده مي كند.
براي سايت هاي شركتي و غير فروشگاهي،گسترش اندازه كلي سايت،تعداد صفحات و مقدار محتواي با كيفيت براي بهبود سئو كاري دشوار است اينگونه سايت ها براي بهبود سئو خود اغلب روي وبلاگ هاي گسترده،انجمن و اتاق هاي خبر سرمايه گذاري مي كنند.در مقابل، سايت هاي فروشگاهي كه تعداد زيادي صفحات محصول دارند اين ويژگي يك ساختار طبيعي براي وب سايت و بهينه سازي صفحات آن ايجاد مي كند.
اما قسمت سخت ماجرا تازه شروع مي شود اگر شما صدها محصول و صفحه براي محصولات خود داشته باشيد و تمامي يا بيشتر اين محصولات نياز به بهينه سازي سئو داشته باشند، كار سخت و طولاني مي شود.همچنين براي محتواي اين محصولات بايد برنامه داشته باشيد شما نمي توانيد از كاتالوگ محصولات استفاده كنيد چرا كه اين كاتالوگ را باقي افراد دارند و كپي كردن آنها باعث مي شود رتبه گوگل شما تحت تاثير قرار گيرد و رتبه وب سايت كاهش يابد.
بهترين روش براي بهينه سازي سئو اين قبيل سايت هاي اين است كه از همان ابتدا كه محصولات را وارد سايت مي كنيد به نكات سئو آن نيز توجه كنيد اما اگر اين روش امكان پذير نمي باشد و وب سايتي پر از محصولات با سئو هاي نادرست داريد به چهار روش كه در ادامه معرفي مي كنيم عمل كنيد:
توضيحات محصولات را جدا كنيد
توضيحاتي كه براي توصيف ويژگي هر محصول مي نويسيد را در دو بخش بنويسيد:
بخش اول شامل نام و ويژگي هاي كلي محصول باشد توجه كنيد شما در اين بخش مي خواهيد كاربراني را كه درحال گذر از صفحات وب هستند به مشتري خود تبديل كنيد، پس براي اينكار،از توضيحات طولاني پرهيز كنيد و ويژگي هاي كلي و مفيد محصول را بنويسيد.
دربخش دوم، قسمت توضيحات كه در جايي پايينتر از بخش اول قرار مي گيرد توضيحات گسترده تر و جزئي تر از محصول را بنويسيد مي توانيد در بخش اول لينكي مثل ادامه مطلب قرار دهيد تا بدين ترتيب كاربر را به بخش دوم توضيحات ارجاع دهيد.
اين رويكرد دوگانه هم باعث ايجاد سئو كاربر پسند و هم مفيد براي موتورهاي جستجو مي باشد.
توضيحات متا يكتا
مطمئن شويد كه تمامي عناوين و توضيحات متا صفحات سايت يكتا باشند.اين توصيفات بايد براي هر محصول بصورت منحصربفرد و مختص آن محصول و با كلمات كليدي مختص آن باشد.توصيفات متا در بهبود سئو تاثير مستقيم ندارند اما بعنوان عاملي براي جذب مخاطب و تشويق آنها به كليك و ورود به وب سايت مي باشند.مي توان به توصيفات متا به عنوان عاملي براي عمل، فكر كرد( يك توضيح متا مفيد باعث جذب كاربر به وب سايت شما مي شود).
ساختار Url ها را ساده كنيد
در فروشگاهاي اينترنتي براي محصولات دسته بندي هاي مختلف وجود دارد شما مي توانيد اين دسته بندي ها را در در url ها نشان دهيد اما با url هايي ساده و كلمات كليدي كوتاه و مفيد. اين كار باعث مي شود موتورهاي جستجو دسته بندي محصولات را درك كرده و بتوانند آنها را راحتتر بررسي كنند و با سرچ كردن اين كلمات كليدي توسط كاربران وب سايت شما در نتايج اول جستجوها نمايش داده شود
براي مثال يك نمونه دسته بندي محصولات براي ساعت مچي زنانه در يك فروشگاه مد بصورت زير مي باشد:
ليست محصولات اين فروشگاه ابتدا در دسته هاي زنانه و سپس طلا و سپس ساعت دسته بندي شده است.
تصاوير را فراموش نكنيد
تصاوير به خودي خود تاثير مستقيم بر سئو ندارند اما استفاده از تصاوير هم صفحات سايت را جذاب و بصري و هم مخاطب را براي خريد و ارتباط با شما مشتاق تر مي كند براي بهبود سئو تصاوير از alt استفاده كنيد،استفاده از alt براي تصاوير مي تواند صفحات سايت شما را در نتايج جستجوها نمايش دهد و در بهبود سئو فني نيز موثر باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.