آموزش سئو فروشگاه اينترنتي

۲ بازديد

بهينه سازي يا سئو يكي از مهمترين موضوعات قابل توجه براي فروشگاه هاي اينترنتي مي باشد ، در حالي كه در بسياري از فروشگاه هاي مبتني بر وب ناديده گرفته مي شود. سئو فروشگاه اينترنتي مي تواند ترافيك بيشتري را براي شما به ارمغان آورد ، بنابراين لازم نيست شما تنها بر تبليغات و لينك ها تمركز كنيد. با انجام تكنيك هاي عمومي بهينه سازي مي توانيد تا حدودي به سطحي از سئو دست يابيد و جايگاه فروشگاه خود را در نتايج جستجو ارتقا دهيد و از رقباي خود پيشي بگيريد.

امروزه براي كسب درآمد از دنياي مجازي بايد در موتورهاي جستجو محبوب و رتبه خوبي داشته باشيد زيرا اين موتورهاي جستجو هستند كه سايت شما را به بازديدكنندگان نمايش خواهند داد. بنابراين توجه به سئو فروشگاه اينترنتي تان شانس موفقيت را افزايش خواهد داد و صرف وقت و هزينه براي بهينه سازي درآمد زايي شما را به مراتب بيشتر خواهد كرد.

در اين مقاله پنج مرحله مهم و كاربردي سئو فروشگاه اينترنتي را بيان خواهيم كرد :

مرحله اول :

پايه و اساس يك استراتژي موفق و موثر سئو فروشگاه اينترنتي براي موتورهاي جستجو ، انتخاب عبارت كليدي درست است. تحقيق و بررسي كافي براي انتخاب بهترين عبارت هايي كه كاربران با جستجوي آن ها سايت شما را مي يابند ، حياتي است. عباراتي كه مشتريان براي جستجوي محصولاتي از نوع محصولات شما بيشتر جستجو مي كنند را پيدا كنيد. اين عبارت ها ، عبارات محبوب كسب و كار شما هستند و كاربران را به سايت شما هدايت مي كنند. از كلمات , عبارات و اطلاعاتي استفاده كنيد كه به بهترين وجه با محصولات شما متناسب و مرتبط باشند.

در انتخاب عبارت مناسب بايد فاكتورهاي زير دقت كرد :

۱ مرتبط بودن با محتواي سايت

۲ ميزان محبوبيت عبارت در جستجو توسط كاربران

۳ ميزان رقابت موجود در بين رقبا براي اين عبارت

با در نظر گرفتن فاكتورهاي بالا و با داشتن شناخت كافي از كسب و كار خود مي توانيد بهترين عبارت ها را براي سئو فروشگاه خود انتخاب نماييد .

مرحله دوم :

نام محصولات و توضيحات تصاوير را متناسب با عبارات و كلمات كليدي مورد هدف خود انتخاب كنيد. از تگ هاي H1 و H2 براي برجسته كردن و نمايش اهميت آنها به موتور جستجو استفاده نماييد. براي هر گروه از محصولات توضيحاتي شامل چندين عبارات كليدي مهم درج كنيد.

مرحله سوم :

جستجو بر اساس تصاوير يكي از محبوبترين عملي است كه كاربران اينترنت براي پيدا كردن محصولات مورد نظر خود از آن استفاده مي كنند. به همين دليل بهينه سازي تصاوير درج شده براي محصولات يكي از موثرترين فاكتورها در سئو فروشگاه مجازي مي باشد. از نام تصاوير براي انعكاس عبارت مهم كه به نمايش آنها در نتايج جستجو كمك مي كنند ، استفاده كنيد. همچنين مي توانيد كلمات كليدي مرتبط با هر محصول را در برچسب Alt تصاوير آن درج كنيد. اطلاعات تصاوير هر صفحه از محصولات را بر اساس اهداف سئو با در نظر گرفتن عبارات محبوب كسب و كارتان ويرايش كنيد.

مرحله چهارم :

هنگامي كه بحث بهينه سازي داخلي صفحات مطرح مي شود بسياري از فروشگاه هاي مجازي فكر مي كنند كه درج يك متاي توضيحات براي تمامي صفحات محصولات كافي است . در حالي كه اين كار يك اشتباه بزرگ است . براي هر صفحه از محصولات بايد توضيحات منحصربفرد و مرتبط با ان نوشته شود . متاي توضيحات بايد براي مشتريان با هدف كمك به آنها براي يافت محصول مورد نظرشان و تشويق كردن آنها براي كليك بر روي محصول شما هنگامي كه توسط موتور جستجو در نتايج جستجو نمايش داده مي شود ، نوشته شود.

مرحله پنجم :

در صورت امكان اطلاعات هر صفحه محصول را بروزرساني كنيد. محصولات جديد را با اطلاعات كافي و مناسب معرفي كنيد . براي هر صفحه عنواني مرتبط با عبارات كليدي انتخاب كنيد . اطمينان حاصل كنيد كه عنوان و توضيحات صفحات محصولات تكراري نباشند تا تمامي صفحات بخوبي در نتايج جستجو ظاهر شوند. صفحات را به طور منظم مطالب مرتبط با محصولات و خدماتي كه ارائه مي دهيد بهينه سازي كنيد.

فروشگاه هاي اينترنتي شما هر چقدر سئوي قوي تري داشته باشد، بازديد كننده و در نتيجه فروش بيشتري خواهيد داشت. پيشنهاد ميكنيم سئو و وب ماركتينگ را در برنامه هاي اصلي خود جاي دهيد تا در عرصه كسب و كار خود پيشگام باشيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.