تاثير محتوا بر سئوي سايت

۲ بازديد

 

اين روزها كاربران براي بالا بردن رتبه گوگل سايتشان و سئو سايت به دنبال بهترين راه ها هستند يكي از اين راه هاي بسيار موثر محتوايي است كه در سايت قرار مي گيرد، چند وقت يكبار محتوا به سايت افزوده مي شود ، انواع محتوا و... تا حدودي مي توان گفت توليد محتوا براي سايت يكي از موثرترين راه ها براي افزايش سئو جذب كاربر است. حال از خود مي پرسيد روش توليد محتواي آموزشي چيست و چگونه توليد محتوا كنيم؟ توليد محتوا نه تنها بر سئو ي سايت اثر دارد بلكه زمانيكه كاربر وارد سايت شما مي شود اگر محتوايي وجود نداشته باشد كه او را سرگرم كند يا اطلاعات موردنظرش را پيدا نكند مطمئنا از سايت شما بيرون خواهد رفت و ديگر مراجعت نمي كند. الگوريتم هاي موتور جستجوگر گوگل به گونه اي مي باشد 90% تمركز آن بر روي محتواي درون سايت مي باشد تا بتواند انواع محتوا را شناسايي كند و رتبه گوگل سايت را مشخص نمايد.

توليد محتوا براي سايت

الگوريتم هاي گوگل بصورتي مي باشد كه بدون رعايت آنها افزايش سئو غير ممكن است. پس توليد محتوا براي سايت و توليد محتوا به انگليسي خيلي براي سايت ضروري مي باشد. تا محتوايي وجود نداشته باشد گوگل نمي تواند بر اساس الگوريتم ها محتوا را شناسايي كند و رتبه بدهد.

سوال ديگري كه براي توليد محتوا براي سايت به وجود مي آيد اين است كه طول محتوا چقدر باشد تا بتواند هم به افزايش رتبه گوگل كمك كند هم كاربران را جذب كند؟

اصول سازماندهي محتوا و طول محتوا داراي نكاتي است كه حتما باد به آن دقت شود اين نكات در پاراگراف زير ذكر شده است:

به كاربردن كلمات كليدي در توليد محتوا براي سايت

طول محتوا و استفاده از كلمات كليدي رابطه ي مستقيم دارد هرچه طول محتوا بيشتر باشد كلمات كليدي بكار برده شده نيز بايد بيشتر باشد و لي بايد بطور استاندارد و نرمال از كلمات كليدي استفاده شود ولي اگر محتوا كوتاه باشد اولا نمي توان از كلمات كليدي زياد استفاده كرد دوما گوگل آن محتوا را spam مي شمارد و نه تنها باعث افزايش رتبه گوگل نمي شود بلكه رتبه گوگل را نيز كاهش مي دهد. باز هم تاكيد مي كنم استفاده از كلمات كليدي بايد نرمال و استاندارد باشد همچنين طول محتوا نيز زياد باشد. زمانيكه محتوا طولاني باشد البته نه بسيار طولاني كاربران زمان بيشتري را صرف مطالعه مي كند و اين مسئله نيز تاثير بسزايي در افزايش رتبه گوگل دارد.

خودداري از انتشار محتواي بسيار طولاني

در پاراگراف قبل راجع به طول محتوا صحبت كرده ام و مي دانيد كه يك محتوا نبايد كوتاه باشد و نبايد خيلي طولاني باشد. بعضي از كساني كه توليد محتوا براي سايت و آموزش توليد محتوا را انجام مي دهند فكر مي كنند محتواي طولاني باعث رتبه گوگل مي شود در صورتيكه اينطور نيست زمانيكه كاربري وارد سايتي مي شود و محتوايي را مي بيند كه خيلي طولاني است از مطالعه آن صرف نظر مي كند و يا فقط تيتر پاراگراف ها را مشاهده مي كند و آن صفحه را مي بندد. اين عاملي براي تخريب رتبه گوگل مي شود زيرا بعد از مدتي گوگل نسبت به اين سايت بد بين مي شود.

عنوان به صورت كامل توضيح داده شود

همانطور كه در پاراگراف هاي قبل گفته ام طول محتوا بسيار مهم است طول محتوا بايد بگونه اي باشد كه بتوان عنوان و پيام محتوا به خوبي به كاربران برسيد و از محتوا بتوان منظور نويسنده را به راحتي فهميد زيرا در محتواي كوتاه نه تنها از طرف گوگل spam و بي ارزش است بلكه نمي توان پيام محتوا به خوبي به كاربران برسد. بعضي از كاربران از عنوان نمي توانند به راحتي منظور محتوا را درك كنند پس براي درك بهتر به توضيحات بيشتر و كامل تري نياز دارند مخصوصا در محتواهايي كه كاملا تخصصي است عنوان به تنهايي نمي تواند براي كاربران قابل درك باشد. پس محتواي كامل از اين جهت نيز داراي ارزش است.

بكاربردن تصاوير در محتوا

استفاده از تصاوير در روش توليد محتواي آموزشي يكي از بهترين روش توليد محتوا است به چند دليل، دليل اول اين است كه كاربران به عكس بيشتر علاقه دارند تا متن و باعث جذب كاربر مي شود، دليل دوم زمانيكه نويسنده به راحتي نمي تواند منظور خود را به كاربران برساند عكس يك راه عالي براي رساندن منظور محتوا به كاربران است، دليل ديگر زمانيكه كاربران به دنبال سايتي هستند با مشاهده تصاوير موجود در صفحه پيشنهادي گوگل به راحتي مي توانند به سايت دسترسي پيدا كنند و... اين ها تنها دلايل مهمي تصاوير در محتوا نيست اين راه براي افزايش سئو نيز بسيار موثر است.

سازماندهي محتوا

محتوا براي اينكه مفيد باشد حتما بايد سازماندهي شود و محتوايي را مي توان سازماندهي كرد كه تعداد واژه هايش مناسب باشد تعداد واژه هاي مناسب و استاندارد براي محتوا بايد بيشتر از 500 واژه و كمتر 1500 واژه باشد در اينصورت مي توان محتوا را به خوبي سازماندهي نمود. براي استفاده از هدها در محتواي كوتاه كاريست غير ممكن، پاراگراف هاي بلند مانند محتواي بلند كه بيش از 1500 واژه دارد در سئو سايت اثر مخرب دارد.

بكار بردن هدها در محتوا

براي سازماندهي بهتر محتوا بايد از هدها استفاده كنيد محتوا بايد بگونه اي باشد كه در H2 تا H6 استفاده شود ولي محتواي كوتاه نمي تواند از هدها استفاده كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.